Hea kodulehe tegemisel, tuleks külastatavuse suurendamiseks, pidada silmas mõningaid põhitõdesid. Nende jälgimine aitab lehel otsingumootoris ettepoole tulla ning luua klientide silmis usaldust. See on väga tähtis, kuna enamik inimestest klikib esimestel otsingutulemustel, rääkimata veel järgmisele lehele jõudmisest. Järgnevalt vaatamegi tähtsamaid punkte kodulehe tegemisel.
Kodulehe domeeninime valik
Domeeninime valikul tuleks lähtuda arusaadavusest ning lihtsusest. Alustaval ettevõttel on mõistlikum valida kodulehe domeeniks valdkonnaga seotud märksõna, mis samas ei oleks liiga pikk ning lohisev. Seega, et suusõnaliselt öelduna oleks nimi üheselt mõistetav. Hea on jätta kõrvale ka täpitähed ja igasugused kirjavahemärgid.
Lihtne koduleht
Sisu peaks olema samuti üheselt arusaadav ja kergesti haaratav ning lehel liikumine ka hõlpsasti navigeeritav. Oluline on, et kodulehele saabuv inimesele ei tekitaks esimene esmamulje segadust ega üldse negatiivseid emotsioone, sest sellest oleneb, kas ta üldse jõuab avalehest kaugemale. Samuti peaks kõik lehel olev olema silmale ilus kaeda – alati vaata pilguga üle, et kas ka mina külastaksin seda lehte. Kuna lihtsuses kipub peituma võlu, siis on hea hoida sisulehtede arv 5 juures. Maksimaalselt võiks aga nende arv olla 7.
Olulised detailid kodulehe tegemisel
Kodulehe tegemisel ei tasu lihtsust silmas pidades ka ära unustada olulisi aspekte. Näiteks aitavad kaasa väliste ning sisemiste linkide kasutamine ja lehe allosas kontaktandmete olemasolu. Kuna inimestele meeldib suure tekstikogumi asemel näha pigem illustratsioone, siis ei tasu viimaseid tähelepanuta jätta. Väga oluline on ka hea mobiilivaade, sest lehtedel toimuv liiklus toimub aina enam telefoni kaudu.
SEO kasutamine kodulehel
Kindlasti on ühe hea kodulehe saladuseks optimeeritud sisu, mis hõlmab endas asjakohaste märksõnade kasutamist. Nende leidmiseks saab näiteks kasutada Google Chrome’ile mõeldud Keyword Surferi laiendust. Kuid märksõnu ei tohiks kindlasti ülekasutada – tuleks lähtuda printsiibist, et kodulehe külastaja on ikkagi inimene.
Kasutada võiks ka SEO pluginat. Tuntuim on ilmselt Yoast SEO, mis on suunatud eelkõige WordPressiga tehtud kodulehtedele, kuid olemas on ka näiteks mitmete otsingumootoritega ühilduv XML Sidemaps, mis aitab mootoritel lehe struktuurist aru saada ning mis omakorda aitab otsingus ettepoole jõuda. Need on vaid mõned näited võimalikest pluginate loetelust, sest viimane aina jätkub.
Usalda oma kodulehe tegemine KDM’le
Kui tunned, et su ettevõte soovib luua endale hea kodulehe, millega saaks jõuda võimalikult paljude klientideni, siis abiks on digiagentuuri KDM spetsialistid. Võta meiega julgesti ühendust veebilehe kaudu.